Strach przed eskalacją konfliktu na Wschodzie napędził klientów firmom sprzedającym kruszec. Te z czołówki zwiększyły obroty o połowę. Po zakupy sztabek i monet ruszyli głównie drobni inwestorzy.
Wojciech Kaźmierczak, prezes Mennicy Wrocławskiej, mówi, że kryzys na Ukrainie i wydarzenia na Krymie były mocnym impulsem do zakupów złota. – W marcu mieliśmy około 50-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z lutym – mówi. Spółka nie podaje jeszcze dokładnych wyników – bo zamówienia spływają – ale szacunkowa wielkość marcowej sprzedaży to około 150 kg. W całym ubiegłym roku spółka znalazła chętnych na ponad 1,4 tony złota inwestycyjnego.
Wzrostem sprzedaży kruszcu w marcu chwali się notowana na NewConnect Mennica Skarbowa. – Był to najlepszy miesiąc pod względem wartości sprzedaży złota od kwietnia 2013 r. W marcu przekroczymy poziom 40 kg sprzedanego złota. Tyle sprzedaliśmy w całym I kw. ubiegłego roku – mówi Bartłomiej Knichnicki, dyrektor zarządzający spółki.