Serwis i aplikacja mobilna Foodpanda.pl w Polsce zadebiutowała w lutym 2013 roku. Po roku działalności umożliwia zamawianie jedzenia 9 milionom użytkowników z 1200 restauracji. Po sukcesie oferty z McDonald's będzie rozwijać współpracę z kolejnymi sieciami fast food. Wkrótce uruchomi program lojalnościowy dla swoich klientów.

Kto zamawia w Foodpanda.pl najczęściej?

Liderami pod względem liczby zamówień w serwisie i aplikacji Foodpanda.pl od początku pozostają klienci warszawscy, którzy obecnie generują 64 proc. zamówień. „Trudno stworzyć jeden profil osoby zamawiającej na Foodpanda.pl. W dużych miastach, gdzie wybór restauracji jest większy, jest spore zróżnicowanie wybieranych kuchni. Dużym zainteresowaniem w Warszawie cieszą się burgery. W małych miastach i miejscowościach króluje pizza. Średnia wartość zamówienia oscyluje wokół 40 - 45 złotych” – informuje Piotr Łagowski, dyrektor generalny Foodpandy.

Plany na 2014 rok

Z początkiem 2014 roku Foodpanda nawiązała współpracę z McDonald’s Polska, największą siecią fast food na świecie. Usługa Mcdonald’s w dostawie na chwilę obecną testowana jest w trzech warszawskich restauracjach sieci, ale już wiadomo, że oferta okazała się sporym sukcesem.

Nowością w 2014 roku będzie wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów. Aktualnie taki program jest testowany i do końca 2014 roku zostanie wprowadzony we wszystkich krajach, gdzie działa Foodpanda. W tej chwili płatność za usługę Foodpanda odbywa się za pomocą gotówki przy odbiorze, karty, przelewu za pośrednictwem PayU i PayPal. Wkrótce również umożliwi klientom możliwość zapłacenia mobilnie za pomocą aplikacji. „Rynek, na którym działa Foodpanda, to bardzo trudny obszar. Naszym celem jest konwertowanie osób, które zamawiają jedzenie na wynos w tradycyjny sposób, aby korzystali z tej możliwości w sieci – za pośrednictwem naszej strony www lub aplikacji mobilnej – dodaje Łagowski.

W planach na nadchodzący rok Foodpanda ma także rozpoczęcie współpracy z inną dużą siecią gastronomiczną oraz pozyskanie kolejnych 500 partnerów. Planowana jest także premiera nowej bardziej intuicyjnej i szybszej aplikacji mobilnej na platformy iOS, Android i Windows Phone, by w ten sposób generować coraz większą liczbę zamówień za pomocą smartfonów.

Ciekawostki o Foodpanda

Największa wartość zamówienia: 997 zł, Kucharek Sześć, Warszawa

Rekordzista w liczbie zamówień: 88 razy w ciągu 2013 roku