"W 2013 roku kolportaż prasy przyniesie 35% przychodów, sprzedaż detaliczna będzie stanowić 55% biznesu, a resztę stanowią już wpływy z nowych usług jak Citylight, Lotto, usługi finansowe czy Paczka w Ruchu. Tę ostatnią usługę testujemy w nowej odsłonie w ramach współpracy z Merlinem, celowo w najgorętszym okresie przedświątecznym. Liczba dziennie dostarczanych paczek wzrosła dziesięciokrotnie Po zakończeniu testu planujemy zaproponować naszą usługę operatorom e-commerce'owym" - powiedział Chalupiec w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Prezes dodał, że rynek sprzedaży prasy, tytoniu i biletów stale się kurczy. Żeby przetrwać, Ruch musi wykorzystać swoje atuty, czyli aktywa logistyczne. Rozważa jeszcze usługi płatnicze oraz dwa projekty. Pierwszy ma na celu lepsze wykorzystanie naszego potencjału logistycznego i posiadanych magazynów.

"Drugi jest bardziej złożony i musiałby wiązać się m. in. z pozyskaniem nowego kapitału. W czerwcu uruchomiliśmy pierwsze sklepy. tzw. convenience stores. Działają w naszych własnych punktach: zastąpiliśmy salony nowymi sklepami, które funkcjonują pod zmienionym logo Ruchu, bo nie chcieliśmy, by sklep kojarzył się z dotychczasową ofertą Ruchu" - dodał Chalupiec.

Prezes nie podał zakładanych kosztów tych inwestycji. Wiadomo natomiast, że właściciel Ruchu - Eton Park Capital Management - raczej nie dofinansowuje tego projektu.

"Środki musiałyby pochodzić od inwestora zewnętrznego. Na marginesie: w ostatnich trzech latach zrealizowaliśmy z własnych - czyli inwestora - ogromny plan inwestycyjny. (...) Przez ostatnie trzy lata właściciel Ruchu zainwestował działania 107 mln zł" - wyliczył.

Prezes przypomniał, że Ruch kończy etap gruntownej modernizacji i restrukturyzacji firmy i przechodzi do fazy wzrostu oraz oferowania nowych usług. Ta faza może wymagać zasilenia w kapitał.

"Niewykluczone, że w nadchodzącym roku poszukamy do rozwijania tych planów nowego partnera. Możliwe są wszystkie opcje. Właściciel Ruchu jest wystarczająco elastyczny" - podsumował Chalupec.

Ruch S.A. obecnie jest jednym z największych kolporterów prasy w Polsce z blisko 40% udziałem w rynku. Dostarcza prasę do ponad 22 000 punktów, Pod logo Ruchu działa 2500 punktów sprzedaży detalicznej. Miesięcznie obsługuje ponad 11 milionów klientów.