Przetarg został podzielony na dwa zadania. W pierwszym dotyczącym usługi doręczania przesyłek poleconych z masowego wydruku i przesyłek nadawanych przez wszystkie jednostki terenowe PGNiG przyjęta została oferta Poczty Polskiej za blisko 43 mln zł.
Druga część zamówienia dotyczyła przesyłek nierejestrowanych z masowego wydruku. Propozycja Poczty Polskiej była cenowo i jakościowo lepsza od ofert złożonych przez InPost i Polską Grupę Pocztową. Wartość oferty Poczty Polskiej wyniosła niecałe 22 mln zł, zaś konkurenci wycenili swoje usługi odpowiednio o 1 mln zł i 2 mln zł więcej.
Poczta Polska podkreśla, że w ostatnim czasie pozyskała ważnych klientów na rynku usług listowych i paczkowych. Są to przedsiębiorstwa z branż telekomunikacyjnej, kosmetycznej, a także instytucje finansowo-bankowe i duże sieci handlowe.
Poczta Polska w październiku tego roku wygrała 32 przetargi publiczne o wartości ponad 40 mln zł i w 2014 roku będzie świadczyła usługi pocztowe m.in. na rzecz Narodowego Banku Polskiego, warszawskiej Izby Skarbowej, czy Agencji Rynku Rolnego
W 2012 r. przychody Poczty Polskiej ogółem wyniosły 6,74 mld zł wobec 6,81 mld zł rok wcześniej. Przychody z usług listowych i reklamowych spadły o 1% w skali roku do 4,13 mld zł w 2012 r.