"Systematycznie rozszerzamy portfolio usług dostępnych na naszych stacjach. Z pewnością zaletą naszej sieci w kontekście tego typu nowoczesnych rozwiązań jest jej liczebność i równomierne rozmieszczenie terytorialne obiektów. Zapewnia to optymalny dostęp do usługi nadawcom i odbiorcom przesyłek" – powiedział Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds sprzedaży detalicznej PKN ORLEN.
Dzięki usłudze "Stacja z Paczką", klienci Orlenu będą mogli odebrać (a w przyszłości również nadać) przesyłkę pocztową o masie do 25 kg na ponad 650 stacjach paliw. Co ważne, z usługi tej będziemy mogli skorzystać 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku.
"Projekt jest odpowiedzią na m.in. aktywny tryb życia Polaków, którzy pragną szybkiego wyboru opcji dostawy oraz sami chcą decydować o miejscu i czasie odbioru lub nadania przesyłki" - podkreśla Damian Puczyński, Prezes Zarządu Dazumi Sp. z o.o, dostawcy i technicznego integratora technologii.
Orlen liczy liczy na współpracę z podmiotami z branży e-commerce - przede wszystkim sklepami internetowymi. Klienci sklepów, będą mogli złożyć zamówienia na adres jednej z ponad 650 stacji Orlenu. Następnie zostaną powiadomieni poprzez SMS o statusie przesyłki, i sami zdecydują o dniu i godzinie jej odbioru. Z usługi będą mogły skorzystać również firmy kurierskie nieposiadające swoich punktów oddawczych.
Logistyczny model, na którym oparta została usługa "Stacja z Paczką", cieszy się spora popularnością w krajach Europy Zachodniej - Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.