Kliencka dociekliwość

Pierwszym źródłem wiedzy o ofercie nowego rachunku są najczęściej reklamy w telewizji i na ulicznych billboardach lub polecenia znajomych. Ale kanałów informacji o produkcie jest znacznie więcej – konsultanci w oddziałach, infolinia, strony internetowe. Już na etapie szukania informacji i wyboru banku zalecana jest rozwaga, ostrożność i kliencka dociekliwość.

Gros rachunków rozliczeniowych wciąż jest zakładane w oddziałach banków i to właśnie tam w rozmowie z konsultantem klient powinien dowiedzieć się o produkcie jak najwięcej. Adam Grzyb, ekspert z Getin Banku, zauważa, że wielu klientów zwraca uwagę jedynie na korzyści z założenia rachunku np. w postaci bonusów.

Rolą doradcy jest przedstawienie i objaśnienie klientowi wszystkich zapisów umowy oraz wynikających z niej korzyści i zobowiązań. Klient musi mieć stuprocentową pewność, że rozumie warunki, które akceptuje, dlatego i on powinien uważnie przeczytać wszystkie dokumenty i w razie wątpliwości o wszystko pytać. – Dobrze jest zapoznać się z regulaminem prowadzenia rachunku, nawet jeśli jest to dość czasochłonne i nużące – doradza ekspert. Zakładając konto przez Internet lub telefon, dokumenty do podpisania otrzymujemy kurierem, mamy zatem dodatkowy czas na zapoznanie się z regulaminem prowadzenia rachunku. Jest to o tyle ważne, że poza podstawowym produktem, jakim jest konto bieżące, otrzymujemy dostęp do bogatej oferty banku. Warto wiedzieć, jakie warunki musimy spełnić, żeby mieć bezpłatne prawo do korzystania z niej.

Bank pod ręką

Klienci są coraz bardziej wyedukowani i poszukują oferty, która wyróżnia się na tle innych, umożliwiając dostęp do dodatkowych usług w ramach konta osobistego. Bankowość internetowa dzięki której uzyskujemy 24-godzinny dostęp do posiadanych pieniędzy, darmowe wypłaty z bankomatów czy dodatkowe konto oszczędnościowe stają się powoli standardem. Przyszłość należy do bankowości mobilnej, która pozwala na zarządzanie finansami przez telefon komórkowy, i prostych aplikacji, które umożliwiają np. odkładanie środków na kilka określonych celów czy kontrolowanie miesięcznego budżetu. Rewolucją są prawdziwie ekspresowe i bezkosztowe przelewy, m.in. przez e-mail, SMS czy Facebook. – Widzimy rosnące zainteresowanie klientów bankowością mobilną, dlatego dużo inwestujemy w ten segment. Rozwiązania, które dostarczamy klientom, mają nadrzędną cechę – użyteczność. Bank ma być zawsze pod ręką – mówi Adam Grzyb.

To wszystko liczy się zarówno przy pozyskiwaniu klienta, ale i potem, w codziennym użytkowaniu konta. Pamiętajmy jednak, że oprócz promocji związanych z rachunkiem oraz jego użytecznych funkcji równie ważne jest bezpieczeństwo. – Klient musi mieć poczucie, że jego pieniądze są bezpieczne, nawet, jeżeli na swoje konto wchodzi przez Internet. Pozwalają na to zaawansowane i wciąż rozwijane zabezpieczenia – zapewnia Adam Grzyb.

Co daje Getin UP

Getin UP oferuje klientom m.in. „klasyczne” już na rynku bonusy w wysokości 200 zł na start i oprocentowanie depozytów na 8 proc. w skali rocznej. Ale konto to wyróżniają przede wszystkim: prosta i intuicyjna obsługa oraz innowacje technologiczne – karta z wyświetlaczem aktualnego stanu konta, płatności NFC w T-Mobile lub specjalna naklejka, która umożliwia płatności przez telefon komórkowy także w innych sieciach. Inny bonus to np. 15% „moneyback” lub karta paliwowa, dzięki której klient może płacić taniej na stacjach benzynowych.

Zadaj pytanie naszemu ekspertowi: czytamyfinanse@gazetaprawna.pl

DS

PARTNER CYKLU