– Spółka jest już przygotowana pod względem prawnym i finansowym. Teraz pora na zbieranie ofert, a kolejnym krokiem będzie due diligence potencjalnych chętnych – twierdzi jeden z naszych rozmówców.

Z informacji DGP wynika, że wstępne, nieformalne zaproszenia do transakcji trafiły w ręce ewentualnych kupców już w styczniu. Są to głównie duże fundusze private equity i wybrane podmioty branżowe. Nasi rozmówcy oceniają jednak zainteresowanie jako średnie. Nikt nie postrzega portali jako rosnącego segmentu rynku w starciu z takimi podmiotami, jak Facebook, YouTube oraz przesuwającą się uwagą użytkowników do mediów mobilnych.

– WP to silna marka, ale żeby w to wejść, trzeba mieć naprawdę sensowny pomysł – podkreśla jeden z wydawców działających na polskim rynku. To wydawcy, zdaniem analityków i przedstawicieli branży, mogą być najbardziej zainteresowani przejęciem drugiego portalu w kraju. Wśród potencjalnych chętnych wymienia się Agorę (ma już Gazeta.pl), a także Polskapresse, rzadziej Ringier Axel Springer, który dopiero co przejął lidera wśród portali – Onet.pl – oraz innego giganta wydawniczego – Grupę Bauer – posiadającego portal Interia.

Wszystko zależy jednak od ceny. Zbigniew Benbenek, prezes innego potencjalnego chętnego, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, twierdzi, że nie jest zainteresowany portalem, bo jak na jego potencjał oczekiwania cenowe TP są zbyt wysokie. Analitycy wycenili WP na 400–500 mln zł, podczas gdy wartość księgowa spółki opiewa na 197 mln zł. Na placu boju pozostają jeszcze inne grupy wydawnicze – jak Gremi Media, INFOR PL czy Platforma Mediowa Point Group – ale analitycy wątpią, czy którakolwiek zdecydowałaby się na przejęcie portalu w pojedynkę.

180 mln zł przychody WP w 2012 r.

25 mln zł zysk operacyjny portalu w 2012 r.

12 mln liczba użytkowników portalu w styczniu 2013 r.