Żabka Polska planuje otwarcie w tym roku 400 nowych sklepów (sieci Fresh Market i Żabka), a do 2017 r. chce rozbudować sieć do 5 tys. punktów, poinformował agencję ISBnews wiceprezes ds. operacyjnych Julio Duarte. Spółka zapowiada w tym roku także co najmniej jedną akwizycję sieci regionalnej posiadającej kilkadziesiąt sklepów.

"W 2013 r. Chcemy otworzyć 400 sklepów, w połowie Fresh Market i Żabka. Chcemy zapełniać lukę, jaką zostawiają małe sklepy" - powiedział Duarte w rozmowie z ISBnews.

Dziś sieć sklepów Żabka i Fresh Market liczy blisko 3000 punktów, a plany grupy zakładają ich zwiększenie do 5 tys. do końca 2017 r.

"Koszt otwarcia tych sklepów tym roku to 200 mln zł, a do 2017 r. będzie to 1,5 mld zł. To pieniądze nie tylko na nowe punkty, ale także na rewitalizację starszych obiektów" - dodał wiceprezes.

Finansowanie zapewnią środki własne oraz główny udziałowiec fundusz Mid Europa. Firma planuje także ofensywę na rynku akwizycji.

"Cały czas jesteśmy zainteresowani konsolidacją rynku i szukamy okazji do zakupu. Rozmawiamy obecnie z 5-6 sieciami sklepów i w tym roku na pewno będziemy mogli poinformować o jakimś przejęciu" - powiedział Duarte.

Dodał, że spółka jest zainteresowana akwizycjami spółek o obrotach od kilkudziesięciu milionów złotych nawet do miliarda.

"Sieci, z którymi rozmawiamy obecnie, dysponują kilkudziesięcioma sklepami. Są to marki rozpoznawalne na rynkach lokalnych, na których operują. Jednak nasz udziałowiec jest gotowy do sfinansowania przejęcia sieci o miliardowych obrotach" - podsumował Duarte.

Żabka Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka. Zarządza także siecią Fresh Market. Przychody spółki w 2012 r. wyniosły ok. 3 mld zł.