Na koniec 2012 r. Grupa Lotos posiadała na terenie Polski sieć 401 stacji, podała spółka w komunikacie. Dało to Grupie 8-proc. udział w rodzimym rynku detalicznym i jest kolejnym krokiem w stronę celu na 2015 r., którym jest osiągnięcie poziomu 10%.

"Nowy Rok spółka Lotos Paliwa powitała na 401 stacjach w całym kraju. W 2012 roku sieć stacji Lotos rozwijała się zarówno w segmencie premium, jak i ekonomicznym. Priorytetem pozostała jednak ekspansja stacji Lotos Optima" - czytamy w komunikacie.

Na koniec ubiegłego roku w sieci Lotos Optima działało 101 obiektów, co dla spółki Lotos Paliwa oznaczało podwojenie liczby placówek w segmencie ekonomicznym w porównaniu z 2011 r.

"Rok 2012 to potwierdzenie założeń, że rozwój naszej sieci stacji paliw w segmencie ekonomicznym to był i jest dobry kierunek. Nasz sukces to nie tylko rosnąca liczba stacji, ale również jakość sprzedawanych produktów i usług oraz profesjonalna obsługa klientów. Te trzy fundamentalne parametry były dla nas priorytetem w 2012 i będą również w 2013 roku" - powiedział prezes Lotos Paliwa, Paweł Lisowski, cytowany w komunikacie.

Spółka zapowiedziała także, że chociaż krajowe zużycie paliw malało w ub.r., to Lotos wciąż rośnie na rynku detalicznym osiągając ponad 8-proc. udział w sprzedaży i skutecznie realizuje plan rozwoju, aby do 2015 r. zwiększyć ten wskaźnik do 10%.

Spółka Lotos Paliwa odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw Lotos. W sieci działa 401 stacji zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych.

Grupa Kapitałowa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. W 2011 r. Lotos odnotował 29 mld zł skonsolidowanych przychodów.