O 2,2 proc. spadła październikowa sprzedaż w lokalach, otwartych od co najmniej 13 miesięcy, w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Najgorsze wyniki odnotował McDonald's w rejonie, Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, w gdzie sprzedaż spadła średnio o 2,4 proc. W Japonii odnotowano spadek aż o 7,2 proc. Chiny, gdzie McDonald's zamierza uruchomić 2 tys. restauracji, też odnotowały spadki. W USA spadki wyniosły 2,2 proc. Dodatni wynik firma osiągnęła w Wielkiej Brytanii.
Jak oceniają analitycy, spadek sprzedaży wynika z kryzysowych zachowań społeczeństwa, ograniczającego wydatki na posiłki poza domem. CEO firmy Don Thompson zapowiada jednocześnie powrót do menu, które przynosiło sukcesy firmie – m.in. do posiłku za jednego dolara. Na rynkach lokalnych sieć wprowadzi wiele produktów, zgodnych z lokalnymi gustami.