MTV jest włączany do ofert europejskich operatorów częściej niż jakikolwiek inny kanał telewizyjny – wynika z raportu Digital TV Research. Ale tuż za kanałem muzycznym plasuje się kilka innych – pisze portal advanced-televison.com.

Jak twierdzi autor raportu, Simon Murray, MTV znajduje się w ofertach 123 operatorów, co stanowi 81 proc. dostawców usług telewizyjnych w Europie. Jednak tylko 24 kanały są rozprowadzane przez więcej niż połowę wszystkich operatorów. Badania objęły 152 dostawców.

Wśród kanałów telewizyjnych emitowanych w Europie 67, czyli 28 proc., jest nadawanych w sygnale wysokiej rozdzielczości, HD. Zdobywają one jednak coraz większe znacznie, gdyż operatorzy stale dążą do przedstawienia abonentom czegoś nowego. Najwięcej, bo ponad 60 kanałów HD można oglądać w brytyjskiej telewizji satelitarnej. BSkyB. Z kolei największym wzięciem wśród kanałów HD cieszy się National Geographic.

Raport podkreśla, że nie wszystkim kanałom zależy na szerokiej dystrybucji. Niektóre oferują operatorom wyłączność, niekiedy też w jednym kraju kanał znajduje się w gronie najbardziej popularnych, w innym – wśród kanałów elitarnych, z wyższej półki. Co więcej, są kanały szykowane tylko pod kątem odbiorców z jednego kraju lub regionu.