Fiński koncern Neste Oil, który jako pierwszy wprowadził w Polsce bezobsługowe stacje paliw, rozważa sprzedaż swojej polskiej sieci. Zainteresowanie wstępnie wyraziły PKN Orlen oraz Grupa Lotos, wynika z informacji „Pulsu Biznesu".

Finowie nie komentują tych doniesień. W pierwszym półroczu fiński Neste sondował już pod tym kątem największych graczy na polskim rynku. Jak ustalili "PB", zwrócił się m.in. do PKN Orlen, który wstępnie zadeklarował chęć przebadania firmy oraz do Grupy Lotos, która również wyraziła zainteresowanie.

"W strategii Grupy Lotos jednym z najistotniejszych obszarów jest rozwój sieci detalicznej. Celem strategicznym jest posiadanie udziału w rynku na poziomie 10%. Jeżeli na polskim rynku pojawi się oferta sprzedaży funkcjonującej sieci stacji paliw, z pewnością będziemy ją rozważać"- powiedział gazecie rzecznik Lotosu Marcin Zachowicz.

Według "PB", na rynku mówi się także, że zainteresowany byłby Statoil, posiadający własną sieć stacji bezobsługowych 1-2-3. Norweski koncern nie komentuje tych informacji. Sieć Nestle Oil w Polsce obejmuje 106 stacji oraz grunty pod nimi. Branża wycenia ich wartość na ok. 250 mln zł. Poza Finlandią koncern działa w krajach bałtyckich i w rejonie Sankt Petersburga i jest tam w pierwszej trójce sieci benzynowych. W 2010 r. Neste Polska miało ponad 1 mld zł sprzedaży, 1,5 mln zł zysku operacyjnego i 2,7 mln zł straty netto.