"W wyniku przeprowadzonej pod koniec I kwartału 2012 r. prywatnej emisji akcji Browar Gontyniec pozyskał 3,5 mln zł. Środki z emisji akcji zostaną przeznaczone na zakup nowatorskiej linii technologicznej w budowanym zakładzie produkcyjnym oraz rozbudowę sieci sprzedaży" - czytamy w komunikacie.
Browar Gontyniec powstał w 2010 r. jako start up. Spółka rozpoczęła produkcję piwa marki Gniewosz wg autorskiej koncepcji w zakładach produkcyjnych podwykonawców. Jednocześnie browar rozpoczął budowę własnej warzelni.
Gniewosz i Noteckie
Na początku ubiegłego roku Browar Gontyniec nabył zakład produkcyjny - Browar Czarnków - wraz z marką piw Noteckie. Obecnie spółka dostarcza na rynek ponad 30 tys. hl piwa rocznie, w dwóch liniach produktowych: Gniewosz oraz Noteckie.
"W pierwszym półroczu 2012 r. dynamicznie rozwijaliśmy sieć sprzedaży konsekwentnie realizując przyjętą strategię rozwoju w tym zakresie. Realizowana sprzedaż utwierdza nas w przekonaniu, że przyjęta strategia budowania własnej sieci detalicznej przynosi wymierne efekty.
Zakładamy stały rozwój sieci sprzedaży, zwłaszcza w związku z budową nowego browaru w Kamionce, co umożliwi podwojenie mocy produkcyjnych naszych zakładów, a tym samym pozwoli na zwiększenie sprzedaży wytwarzanych produktów " - powiedział prezes Zbigniew Cholewicki, cytowany w komunikacie.
W 2011 roku, który był pierwszym pełnym rokiem obrotowym działalności, Spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 1,9 mln zł przy przychodach rzędu 18,5 mln zł. W br. Browar Gontyniec zamierza wypracować zysk w wysokości 2,4 mln zł oraz przychody ze sprzedaży nieco ponad 23 mln zł.