Najwięcej biznesplanów, w europejskiej rundzie konkursu, napłynęło z Polski, Włoch i Izraela. Większość zgłoszeń dotyczyło oprogramowania i rozwiązań IT, aplikacji mobilnych i sprzętu bezprzewodowego. Wśród kryteriów przyjmowania prac wymieniono przede wszystkim innowacyjność w obszarach takich jak elektronika konsumencka, bio- i nanotechnologia, oprogramowanie, aplikacje mobilne, elektronika, robotyka, energia i jej wytwarzanie czy technologie półprzewodnikowe.
"Polscy młodzi przedsiębiorcy są coraz lepiej przygotowani do sprzedaży swoich pomysłów potencjalnym inwestorom. Wiedzą jak przygotować biznesplan, uwypuklić swoje zalety na tle konkurencji i realnie oszacować potencjalne szanse biznesowe projektu" - mówi Juliusz Kornaszewski z firmy Intel, organizatora konkursu. Dodaje, że firmy z Polski przyciąga również większa popularność konkursu spowodowana sukcesem polskiego projektu w zeszłym roku.
Pierwszych 20 najlepszych twórców biznesplanów startujących w europejskiej rundzie zaproszonych zostanie do trzeciego etapu konkursu. Podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie (24-26 września 2012 r.) wyłonione zostaną trzy zwycięskie zespoły. Każdy z nich otrzyma nagrodę finansową z łącznej puli 50 tys. dolarów amerykańskich oraz możliwość wystartowania na światowych finałach konkursu w listopadzie 2012 r. w Krzemowej Dolinie w Berkeley (USA).
Intel Global Challenge to światowy konkurs skierowany do młodych przedsiębiorców przy współudziale Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. Zgłosić się do niego mogli studenci, doktoranci lub absolwenci szkół wyższych, w wieku od 18 do 34 lat.
W zeszłorocznej edycji konkursu do finałów imprezy w Stanach Zjednoczonych zakwalifikowali się przedsiębiorcy z Polski. Projekt NeurOn, przedstawiony przez firmę ARound, założoną przez absolwentów i pracowników Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej, zdobył drugie miejsce w europejskich finałach. Projekt łączył ze sobą technologie elektroencefalografii (EEG) i rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality).
Najwyżej notowany europejski projekt zajął w ubiegłorocznej światowej edycji konkursu drugie miejsce. Należał do Rosjan z firmy Maxygen, którzy zbudowali przenośne minilaboratorium służące do szybkiej i taniej analizy DNA.