Sieć komórkowa szuka twórców aplikacji, które będą dla niej nowym źródłem przychodów.
Sieć komórkowa szuka twórców aplikacji, które będą dla niej nowym źródłem przychodów.
Operator uruchomił właśnie stronę dla twórców start -upów. Za jej pośrednictwem można zgłaszać pomysły na aplikacje lub wystartować w ogłoszonych przez sieć konkursach na trzy projekty. Jakie?
Chodzi o aplikacje na urządzenia z systemem Android, które wykryją, w jakim kraju znajduje się właściciel telefonu, i dostarczą aktualne kursy walut, numery telefonów ambasad czy nagłówki poczty e-mail; umożliwią odczytywanie i przechowywanie kodów obrazkowych QR oraz pozwolą na korzystanie z Facebooka za pomocą feature phone’ów, czyli niesmartfonów. Równolegle ruszył konkurs na aplikację mobilna o tematyce lifestylowej, zielonej technologii oraz komunikatorów. Wygrać można od 10 tys. do nawet 50 tys. zł.
– To dopiero początek. Czekamy też na propozycje start-upów tworzących rozwiązania mobilne w takich obszarach, jak e-commerce, geolokalizacja, społeczności czy multimedia – mówi DGP Jakub Probola, kierownik działu innowacyjności T-Mobile. Co do kwot nie ma ograniczeń. – Wszystko zależy od pomysłu. Liczymy, że pojawią się takie, w które będziemy chcieli już na samym początku zaangażować się bardziej i wypracować korzystny dla obu stron model współpracy – zaznacza Probola.
Oprócz pieniędzy operator zapewnia również możliwość promocji aplikacji. – Nie ma szybszego dotarcia do jak największej grupy potencjalnych klientów niż wsparcie sieci komórkowej – dodaje.
Inwestycje sieci komórkowych w start-upy to nowy trend na rynku. Polska inicjatywa T-Mobile to element globalnej strategii właściciela Deutsche Telekom. W internetowe firmy inwestuje też, na razie globalnie, Orange, który niedawno wyłożył 150 mln euro razem z grupą reklamową Publicis. Swój inkubator uruchomiła też hiszpańska Telefonica. Sieci komórkowe szukają w ten sposób pomysłów na aplikacje, które w erze mobilnego internetu mogą być dla nich dodatkowym źródłem przychodów dzięki opłatom za korzystanie z usług, lub po prostu sposobem na utrzymanie klientów.
– Takie postawiliśmy sobie zadanie: wyszukiwać innowacyjne koncepcje, które chętnie wesprzemy, i realizować je wspólnie z partnerami – mówi o inwestycjach w start-upy DGP Milan Zika, członek zarządu T-Mobile w Polsce odpowiedzialny za technologie i innowacje.
Oprócz sieci w start-upy inwestują głównie fundusze venture capital, których działa w Polsce ok. 50. Ich liczba wzrośnie, bo Krajowy Fundusz Kapitałowy ogłosił właśnie kolejny konkurs, w którym przeznaczy na dofinansowanie nowych podmiotów co najmniej 80 mln zł.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama