"Aż 79 proc. abonentów tej sieci deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada po 74 proc. ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam „ląduje" większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15 proc. klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora" - czytamy w raporcie Ericsson Consumer Lab.
Według badania klienci zmieniają operatora głównie ze względu na ceny. Często zmienia się również operatora żeby znaleźć się w tej samej sieci co większość znajomych lub członków rodziny (co również wpływało na koszt użytkowania telefonu). Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta a kolejnym chęć zmiany telefonu. "Ericsson Consumer Lab zbadał też, jakimi kryteriami wyboru operatora mobilnego Internetu kierują się zmieniają pionierzy Internetu, czyli grupy społeczne, które określono w badaniu jako przebojową młodzież, eksperymentatorów oraz profesjonalistów.
Dla wszystkich tych grup najważniejsze były niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad trzy czwarte odpowiedzi). Między 14 a 24 proc. (w zależności od grupy) wskazywało, że woli zapłacić więcej, by korzystać z doskonałych usług. Bardzo niewielu badanych wskazuje, że kieruje się dobrą obsługą klienta (średnia odpowiedzi to 4 proc.). Wyróżniają się tu profesjonaliści – aż 9 proc. przyznaje, że to dla nich jest najważniejsze przy wyborze operatora", czytamy w raporcie.