Rodzice już rozpoczęli zakupy zabawek z myślą o Dniu Dziecka – średnio wydają na jeden prezent 85 zł (35 zł więcej niż trzy lata temu). Biorąc pod uwagę, że dzieci (czyli, formalnie rzecz biorąc, osób do 18. roku życia) jest w Polsce około 7 mln, to tegoroczne wydatki na prezenty mogą wynieść ponad 500 mln zł. To o 15 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Ale nadal pod względem wartości prezentów Dzień Dziecka wypada blado w porównaniu ze świętami Bożego Narodzenia. Podczas tych minionych średnia wartość prezentów dla jednego dziecka wynosiła 150 – 200 zł, a wydatki rodziców na ten cel zbliżyły się do 2 mld zł.
– Rosnące wydatki mają związek przede wszystkim ze zmieniającą się modą na zabawki. Młodzież oczekuje dziś elektronicznych gadżetów, jak tablety czy konsole do gier, które kosztują setki, a czasami tysiące złotych – tłumaczy Wioletta Batóg z Media Saturn Holding Polska.