Grupa Warta zebrała w I kwartale 2012 roku prawie 1,25 mld zł składek: 649 mln zł towarzystwo majątkowe i 599 mln zł – życiowe, czyli zanotowała ponad 15-proc. wzrost, podała firma w komunikacie.

„Za nami kolejny dobry kwartał. Ponad 15% wzrostu przypisu dla obu spółek będzie z pewnością lepszym wynikiem niż średnia rynkowa po I kwartale w obu działach ubezpieczeń. To oznacza poprawę pozycji Warty zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i na życie. Warto podkreślić, że w spółce majątkowej to już piąty kwartał z rzędu, w którym wykazujemy dwucyfrową dynamikę wzrostu" – powiedział prezes obu firm Jarosław Parkot, cytowany w komunikacie.

Majątkowa Warta wypracowała w I kwartale 2012 roku wynik techniczny w wysokości 35,2 mln zł wobec 3,8 mln zł rok wcześniej. „Tak znacząca poprawa rentowności wynika przede wszystkim z wysokiej dynamiki sprzedaży, jak również konsekwentnie prowadzonej polityki selekcji ryzyka, co przełożyło się na poprawę jakości portfela" – komentuje firma.

Zysk netto na poziomie 117,5 mln zł wynikał z bardzo dobrych wyników sprzedaży oraz zysków z inwestycji. W analogicznym okresie ubr, firma miała 26,0 mln zł zysku. Natomiast TUnŻ Warta wypracowała w I kwartale 2012 roku 7,8 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 16,8% w stosunku do ubiegłego roku.

Wynik ten został osiągnięty w całości na podstawowej działalności ubezpieczeniowej w rezultacie dobrej struktury portfela produktów i potwierdza stabilną efektywność towarzystwa.Wynik techniczny po trzech miesiącach 2012 roku wyniósł 10,1 mln zł. „Cieszą też lepsze wyniki finansowe i techniczne obu spółek. Takie wyniki nie przyszły jednak same. Konsekwentnie rozbudowujemy sieć sprzedaży, na koniec tego roku liczba agentów i multiagentów powinna wzrosnąć o około 10%" – powiedział Parkot.

Direct to dobry sposób na dotarcie do klienta

Dodał, że Warta rozwija też sprzedaż direct, choć nie stanowi ona o dynamicznym wzroście. „To raczej sposób na dotarcie do osób, które lubią i potrafią kupować on-line. Staramy się ułatwić im to zadanie. W ostatnim czasie uruchomiliśmy np. konto klienta, dzięki któremu każdy, kto choć raz kupił u nas polisę przez internet, kolejną nabędzie szybciej i łatwiej" – podsumował prezes.

Ubezpieczyciel ma wyższy rating

W komunikacie firma podał też, że Standard&Poor's. po przejęciu Warty przez Talanx, zmienił perspektywę ratingu na pozytywną.

W listopadzie agencja zdecydowała się na podniesienie oceny ratingowej z BBB do BBB+, doceniając m.in. wprowadzane zmiany w spółce, poprawę jej rentowności i dobrą pozycję rynkową.