Według danych na 31 marca tego roku Facebook miał 901 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 33 proc. w porównaniu z liczba 680 mln użytkowników na 31 marca 2011 roku.
Setki milionów użytkowników każdego dnia
W tym samy czasie portal posiadał przeciętnie 526 mln aktywnych użytkowników każdego dnia wobec 372 mln przed rokiem, czyli wzrost o 41 proc.
Miliardy kont
Za pośrednictwem Facebooka – jak wyliczył portal – zawiązało się, na dzień 31 marca 2012 roku, ponad 125 miliardów kontaktów przyjacielskich. Ponadto Internauci lokowali na portalu, lub ściągali na swoje komputery około 300 mln zdjęć dziennie. Każdego dnia na Faceboku pojawiało się także 3,2 mld komentarzy lub kliknięć w ikonę „Lubię to” (Likes).
Ostatnie trzy lata obrazują również dynamiczny wzrost zysków i przychodów. Jeśli w 2009 roku przychody wyniosły 777 mln dolarów, to w roku 2010 prawie dwa miliardy (1,974 mld dolarów), a w zeszłym roku 3,711 mld dolarów. W pierwszym kwartale tego roku Facebook zanotował przychody rzędu 1,058 mld dolarów, a analitycy prognozują, że w tym roku mogą wynieść łącznie około 6 mld dolarów. Wszystko jednak wskazuje na to, że wzrostu przychodów obecnie wyraźnie słabnie, w porównaniu z poprzednimi latami.
Facebook przyznaje, że nie jest zadowolony z tempa wzrostu użytkowników za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według danych portalu w marcu 2012 roku produkty mobilne portalu stosowało 488 mln aktywnych użytkowników. Ale dopiero teraz Facebook zaczyna rozwijać możliwość prezentowania reklam, które mogą trafiać także do użytkowników smartfonów i tabletów. Fakt ten, jak podkreślają analitycy, ogranicza atrakcyjność portalu dla reklamodawców nastawiających się na mobilnego odbiorcę.
Na kilka dni przed debiutem Facebooka, planowanym na 18 maja,zaczęły się pojawiać sprzeczne informacje na temat popytu na akcje portalu wśród inwestorów instytucjonalnych. Jedne źródła, jak agencja Bloomberg, twierdziły, że popyt jest slaby – inne, jak agencja Reuters, podawały informacje o wyczerpaniu się subskrypcji dla inwestorów instytucjonalnych. Facebook ciągle zaskakuje.