Oddział wykupiony od Pfizera zwiększy sprzedaż odżywek przez Nestle z 5 mld dolarów do 7 mld dolarów – powiedział Paul Bulcke, szef szwajcarskiego koncernu. Przejęcie pozwoli Nestle, który już jest światowym liderem w tej branży, na odbudowę pozycji na chińskim rynku, na którym udział firmy spadał od 2005 roku. Odżywki Pfizera w 85 proc. trafiały na rynki wschodzące Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu – relacjonuje agencja Bloomberg.

„W długoterminowej perspektywie to ma strategiczny sens ponieważ akwizycja rzeczywiście wzmocni pozycję Nestle w Azji” – mówi Jon Cox, analityk Kepler Capital Markets w Zurychu.

Nestle sfinansuje zakup po części za gotówkę i po części z wpływów z emisji papierów dłużnych. Na koniec 2011 roku na koncie Nestle znajdowała się kwota 7,9 mld franków szwajcarskich w formie gotówki i krótkoterminowych inwestycji. 

Danone przegrał z ofertą 11 mld dolarów. Ale analitycy twierdzą, że w wypadku przejęcie francuska firma miałaby spore trudności ze strony regulatorów zarówno w Europie, jak i w Chinach.

W tym roku globalne wydatki na żywność dla niemowląt wyniosą 33,8 mld euro, w tym 14,3 mld euro w samych Chinach– szacuje Euromonitor.