Banki i firmy telekomunikacyjne to najwięksi klienci firm windykacyjnych. Sprzedają nie tylko najwięcej, lecz także coraz szybciej. – Poza wymiernym efektem w postaci uzyskanej ceny sprzedaż wierzytelności wpływa pozytywnie na portfel kredytowy banku, wzrost efektywności odzyskiwania wierzytelności oraz obniżenie kosztów ich dochodzenia – przyznaje Wojciech Kuryłek, dyrektor Centrum Restrukturyzacji i Windykacji w PKO BP.
Do spółek telekomunikacyjnych i banków należy ponad 90 proc. sprzedawanych w Polsce wierzytelności.
– Szczególnie w bankach widać tendencje do skracania okresu między powstaniem wierzytelności a terminem jej sprzedaży. Jeszcze kilka lat temu banki sprzedawały wierzytelności kilkuletnie, teraz pojawiają się na rynku kredyty, w przypadku których ten okres wynosi 12 miesięcy – mówi DGP Kamil Karpicki z Kredyt Inkaso.