Greg Smith, dyrektor wykonawczy Goldmana, który odszedł z firmy, uważa, że firma musi „wytrzebić moralnie zbankrutowanych ludzi” oraz zasugerował, że erozja kultury Goldmana zagraża przetrwaniu firmy po 143 latach jej działalności – relacjonuje agencja AP.
Smith twierdzi, że uczestniczył w spotkaniach handlowych, podczas których tematem dyskusji bynajmniej nie była pomoc klientom w zarabianiu pieniędzy.
Esej b. bankiera został opublikowany w środę na stronie dziennika „The New York Times” (tzw. Op-Ed) prezentującej opinie autorów spoza redakcji.
Bardzo szybko publikacja zdobyła popularność w Internecie, zajmując m.in. wiodące miejsce wśród najbardziej poczytnych materiałów w rankingu Twittera, portalu społecznościowego.
Goldman wydał oświadczenie, w którym zaznaczył, że nie zgadza się z ocenami Smitha. „Naszym zadaniem, odniesiemy sukces tylko wtedy, jeśli sukces przypadnie naszym klientom” – czytamy w oświadczeniu firmy, która kilka lat temu była najbardziej rentowną instytucją finansową na świecie.