Dolnośląskie Surowce Skalne oceniają, że w ciągu 15 tygodni są w stanie zapewnić przejezdność odcinka C autostrady A2 Stryków-Konotopa. Przedstawiciele DSS chcą, by na Euro 2012 na autostradzie były gotowe asfalt, bariery ochronne, odwodnienie i węzeł Wiskitki.

Przedstawiciele spółki poinformowali na czwartkowej konferencji prasowej, że kontrakt na budowę odcinka A2 jest wykonany w 45 proc. Spółka oczekuje, że będzie on przejezdny do końca maja 2012 r.

Odcinek zaawansowany w 45 proc.

"Kontrakt jest na poziomie 45 proc. zaawansowania. Podzieliliśmy go na dwa elementy. Pierwszy odcinek rozciąga się od połączenia z Mostostalem do węzła Wiskitki, a drugi od węzła Wiskitki do połączenia ze Strabagiem o długości ok. 9,2 km (Mostostal i Strabag budują sąsiednie odcinki drogi - PAP). Jest to odcinek niezagrożony, nawet w przypadku braku prowadzenia w tej chwili prac" - powiedział Grzegorz Piątkowski, dyrektor projektu odcinka C autostrady A2.

Odcinek będzie przejezdny

"Na Euro 2012 chcemy zapewnić na autostradzie warstwę ścieralną, oznakowanie, bariery ochronne, odwodnienie i węzeł Wiskitki. Mamy też ambitny plan postawienia ekranów akustycznych, łącznie na 180 tys. mkw. W ciągu 15 tygodni powinniśmy zrealizować cały zakres prac umożliwiający oddanie Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego zgody na tymczasowe użytkowanie tego fragmentu autostrady" - dodał.

Przedstawiciele spółki odnieśli się także do pojawiających się w ostatnich dniach w mediach informacji, że jeden z podwykonawców DSS przy budowie autostrady A2 chce złożyć wniosek o upadłość przedsiębiorstwa. "Jeśli chodzi o relacje z tym wykonawcą, wystąpił szereg nieporozumień, które udało się w środę wyjaśnić. Podpisaliśmy ugodę, która zamyka ten temat" - powiedział Marcin Jeżewski, wiceprezes zarządu DSS.

Odcinek C autostrady A2 między Strykowem a Konotopą buduje konsorcjum firm Boegl&Krysl i Dolnośląskie Surowce Skalne. W połowie stycznia br. na spotkaniu przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z przedstawicielami konsorcjum oraz banków finansujących budowę odcinka C ustalono, że prace zostaną przeorganizowane, a część prac DSS przejmie Boegl&Krysl.

DSS planuje, że w ciągu najbliższych tygodni poda wstępne wyniki finansowe za 2011 rok. W tym czasie prawdopodobnie opublikuje także strategię, w której odniesie się m.in. do zadłużenia grupy i planów rozwoju. Nie bez znaczenia dla wyników będzie właśnie budowa A2. "A2 to bardzo duży projekt i żeby prawidłowo oszacować jego wpływ na wyniki całej grupy kapitałowej, trzeba czasu. W ciągu dwóch - trzech tygodni podamy więc szacunki wyników" - powiedział dyrektor finansowy DSS Marek Kurzyk.

"Mniej więcej w tym czasie opublikujemy też strategię, w której przedstawimy stan obecny grupy i perspektywy. Odniesiemy się do sytuacji związanej z zadłużeniem - mamy pewne pomysły dotyczące jego refinansowania" - dodał.