Firmy z branży handlowej, bankowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej mogą zacierać ręce. Najnowsze badania firmy doradczej KPMG, „Consumers & Convergence V. Zintegrowany styl życia” pokazują, że użytkownicy sieci są skłonni udostępniać coraz więcej informacji o sobie. Korporacjom będzie łatwiej zbierać dane o internautach, by podsuwać im swoje produkty i zwiększać sprzedaż.
– Aż 62 proc. internautów zgadza się, by firmy śledziły ich działania w internecie. A stopień akceptacji jest coraz wyższy – podkreśla Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG.
Nie ma jednak nic za darmo. Użytkownicy oczekują w zamian sporych korzyści. – Mogą to być promocyjne ceny w sklepach, gry lub inne treści rozrywkowe, a także usługi informacyjne – dodaje Jerzy Kalinowski.