MSZ proponowało powołanie agencji ds. promocji, którą miał kierować prezes powołany przez premiera na wspólny wniosek MG i MSZ. Resorty wraz z przedstawicielami organizacji przedsiębiorców miały nadzorować agencję, na której budżet składałoby się: 87 mln zł z MG, 73,5 mln zł z PAIIZ, 1,1 mln zł z MSZ i 3,7 mln zł z pozostałych resortów - napisano w "Pulsie Biznesu".
"Pani wiceminister dostała nasz projekt ustawy o systemie promocji gospodarczej w lutym tego roku. Gdy go składaliśmy, wiedzieliśmy, że jest ograniczony i brakuje w nim współpracy z MSZ i dyplomacją. To jest bardzo potrzebne i praktykowane w innych krajach. Jeśli informacja o wycofaniu się MSZ z pomysłu okazałaby się prawdziwa, byłoby to ze szkodą dla Polski" - mówi Katarzyna Urbańska z PKPP Lewiatan.
A sama Stelmach oświadczyła: "Niezależnie od dalszych prac uważamy, że warto podejmować dyskusje nt. poszukiwania najlepszych rozwiązań dla dobra i w interesie naszego kraju".