Reklama zamieszczona w Internecie zapewnia lepszy zwrot inwestycji w krótkim okresie czasu niż podobna reklama w telewizji – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę GfK’s Media Efficiency Panel.

GfK, której partnerem w tych badaniach był koncern Google, sprawdziła reakcje konsumentów na osiem wielkich kampanii reklamowych prowadzonych dla markowych wyrobów szybko zbywalnych artykułów, FMCG. Równocześnie badano wzrost sprzedaży tych towarów i tzw. zwrot inwestycji, ROI, w okresie dwóch-czterech tygodni po zakończeniu kampanii reklamowych – podaje portal advanced-television.com.

Jedną z marek monitorowanych w tym badaniu była Cadbury, brytyjski producent słodyczy, do którego niedawno należał polski Wedel. Firma wczesniej doszła do wniosku, że każdy jeden funt wydany na reklamę internetową generuje sprzedaż jej wyrobów wartości 2-3 funtów.

W obecnych badaniach przeprowadzonych wśród 7,5 tys, konsumentów stwierdzono, że najwyższy zwrot z inwestycji gwarantują reklamy wideo online – przeciętnie 81 pensów na każdego wydanego funta, a z reklam w YouTube nawet 84 pensy. Tymczasem przeciętny zwrot z inwestycji 1 funta we wszystkich reklamach internetowych wynosił 75 pensów, natomiast z reklam prasowych - 66 pensów, reklam outdoor’owych – 53 pensy i telewizyjnych – 43 pensy.

Kampanie realizowane w sieci docierają średnio do 33 proc. internautów, podczas gdy reklamy w druku do około 40 proc. odbiorców prasy, a reklamy zewnętrzne (outdoor) do 30 proc. Średnio sprzedaż rosła o 9 proc. w wyniku osobistego kontaktu za pośrednictwem sieci, o 6 proc. w przypadku reklamy zewnętrznej, 7 proc. po kontakcie z reklamą telewizyjną i o 8 proc. dzięki reklamie w druku.