Reuters uruchomił na YouTube swój kanał prezentujący dziesięć wiodących informacji, komentarz i programy analityczne. Reuters TV ukaże się także na portalu reuters.com, a jego start oznacza wkroczenie firmy w segment programów wideo online – podaje portal advanced-televison.com.

W nowym kanale znajdą się korespondencje i komentarze dziennikarzy Reutersa akredytowanych w różnych rejonach świata; zostanie do niego włączony także kanał śledczy Reuters Investigates oraz kanały The Trail – monitorujący kampanię prezydencką w USA – i Media Bite, który zajmuje się zmianami zachodzącymi w świecie mediów.

Dan Colarusso, szef programowy Reutersa powiedział, że nowe porozumienie pozwoli agencji na dotarcie z jej wiadomościami na całym świecie; będzie “oferować unikatowy ogląd oraz wizerunki, do których inne firmy medialne po prostu nie mają dostępu”.

Tymczasem do nowego projektu telewizji online na YouTube wartego 100 mln dolarów dołączyły dwa beniaminki: The Young Hollywood Network (YHN) i Entertainment News Television (ENTV). YHN mające siedzibę w Los Angeles-zadeklarowało, że jest całkowicie oddane problematyce popkultury, podczas gdy ENTV będzie co godzinę podawać skrót wiadomości i breaking newsy oraz rozrywkowe programy poświęcone stylowi życia.

Na YouTube dostępne są także inne kanały, takie jak Onion News Network, Hearst’s Car & Driver TV, wspierany przez Madonnę kanał DanceOn oraz dwa serwisy Clevver Media: ClevverTele i ClevverStyle.