Visa i MasterCard zamierzają handlować historiami zakupów swoich klientów. Pracują nad połączeniem swoich baz danych po to, by sprzedać je firmom reklamowym działającym w internecie – pisze „The Wall Street Journal”.
Gdy eksperci biją na alarm w sprawie ochrony danych osobowych użytkowników, marketingowcy zacierają ręce w oczekiwaniu na rewolucję w branży.
Od tej pory uwadze specjalistów od reklamy nie ujdzie np. nasze zamiłowanie do jedzenia w fastfoodach. Gdy tylko zapłacimy kartą za hamburgery, możemy mieć pewność, że zaleje nas fala reklam promujących nowe diety i kluby fitness. To nieunikniony efekt udostępnienia naszej historii zakupów marketingowcom. Sprzedaż danych firmom reklamowym przez Visę i MasterCard, będących największymi na świecie operatorami systemów płatniczych, pozwoli szyć każdą ofertę reklamową na miarę poszczególnego użytkownika. Dotychczas specjaliści od promocji opierali się jedynie na informacjach, jakie użytkownik wbijał do internetowej wyszukiwarki.
Pozostało
88%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama