Restauracje z jedzeniem na wagę oraz myjnie samochodowe to najbardziej perspektywiczne branże, w których rozwijane są sieci franczyzowe – wynika z sondy przeprowadzonej przez portal FranczyzawPolsce.pl.
Średnio co szósty badany zainwestowałby swoje pieniądze w jedną z tych branż. To zasługa samych sieci, które intensywnie informują o małej konkurencyjności w ich sektorach, co przekłada się na dynamiczny rozwój placówek. Jak wynika z sondy, zainteresowanie unikatowymi konceptami jest największe. Gwarantuje bowiem najwyższe zyski zaraz po uruchomieniu działalności.
Przykładem może być sieć Auto-Spa, która deklaruje zwrot zainwestowanego kapitału w ciągu trzech lat. A mowa o inwestycji rzędu 500 – 600 tys. zł. – Jedno stanowisko w takiej myjni może przynosić obroty w wysokości średnio 10 tys. zł miesięcznie – twierdzi Sławomir Decewicz, prezes zarządu w firmie Auto-Spa.