Planujemy wprowadzenie programu lojalnościowego adresowanego do użytkowników kart paliwowych, z których korzystają głównie firmy transportowe – mówi Zofia Kwiatkowska, rzecznik spółki Autostrada Wielkopolska SA, która jest zarządcą A2 na odcinku Nowy Tomyśl – Konin.

Program ma być skierowany nie tylko do firm transportowych, lecz także do kierowców aut osobowych. – Przy szybkiej decyzji banków jest możliwość wprowadzenia tego systemu jeszcze w sierpniu – dodaje Kwiatkowska. Na razie nie wiadomo, na jakie rabaty będą mogli liczyć kierowcy. Ich wysokość zostanie uzależniona ściśle od częstotliwości korzystania z drogi.

Eksperci oceniają tę inicjatywę bardzo dobrze. – Rozpoczyna się walka o kierowców na zasadach rynkowych – uważa dr Izabella Mitraszewska z Instytutu Transportu Samochodowego. Jednak sami przewoźnicy są sceptyczni. – Rabaty to mydlenie oczu. Stawki na wszystkich drogach powinny być identyczne jak w systemie e-myta – uważa Artur Kamiński, właściciel Artex Transport.