W piątek na antenie CNN International rozpoczęła się kampania promująca polski rynek kapitałowy na arenie międzynarodowej. Jest to wspólna inicjatywa resortów skarbu i spraw zagranicznych we współpracy z czołowymi polskimi spółkami – Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie, PKO Bankiem Polskim, PZU i Grupą Lotos.
Reklama

Celem kampanii jest promocja Warszawy jako centrum finansowego Europy Środkowej i Wschodniej. Ma ona zwiększyć zainteresowanie inwestorów zagranicznych polskim rynkiem kapitałowym, a w szczególności inwestycjami na warszawskiej giełdzie. Kampania ma przyciągnąć uwagę spółek, rozważających debiut w Warszawie – wynika z komunikatu PKO BP.

Spot reklamowy stworzony został przez Turner Commercial Productions (dom produkcyjny telewizji CNN). W 30-sekundowej reklamie widzowie mogą zobaczyć krótkie wypowiedzi prezesów czterech polskich spółek, podkreślających jak istotną rolę odegrał polski rynek kapitałowy w rozwoju ich firmy. Są to: Ludwik Sobolewski – prezes GPW, Paweł Olechnowicz – szef Lotosu, Zbigniew Jagiełło – prezes PKO BP i Andrzej Klesyk – prezes PZU..

Kampania składa się ze specjalnie przygotowanego spotu reklamowego, którego emisja zaplanowana jest w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) oraz bannera, który eksponowany będzie na stronach internetowych CNN. 10-tygodniowa kampania podzielona została na dwie części. Pierwsza potrwa trzy tygodnie i rozpoczyna sie17 czerwca. Druga, siedmiotygodniowa zaplanowana została na wrzesień tego roku. Łącznie spot reklamowy zostanie wyemitowany 380 razy, a banner internetowy wyświetlony 2 000 000 razy.