Według informacji Shella Fuel Save pozwala zaoszczędzić 1 litr paliwa na każde 50 litrów w stosunku do aktualnie oferowanej benzyny czy oleju napędowego. – Słyszałem o wydajności tego paliwa. Po wprowadzeniu go na nasz rynek można spodziewać się szybkiej reakcji konkurencji – mówi Jakub Bogucki, analityk E-petrol.

W praktyce może to oznaczać spadek cen na stacjach, bo sieci będą szukały sposobów na powstrzymanie klientów przed ucieczką do Shella. – Wprowadzenie Fuel Save wywoła lawinę pomysłów. Inne firmy mogłyby również wprowadzić na stacje oszczędne paliwa, bo ich receptura nie jest szczególnie wyjątkowa – podkreśla Bogucki.

Do produkcji paliwa zastosowano formułę EI (Efficiency Improver), która redukuje straty energii w trakcie jego spalania w silniku. Aby tankować to paliwo, nie są konieczne żadne modernizacje silnika. – Zarówno Shell FuelSave 95, jak i Shell FuelSave Diesel to paliwa wzbogacone o dodatek technologiczny, który został zaprojektowany, by zwiększyć wydajność paliwa, jak również zmniejszyć straty energii poprzez smarowanie miejsc, gdzie oleje silnikowe są mniej wydajne – tłumaczy Marek Gawroński, rzecznik Shell Polska.

Paliwo tak skonstruowano, że podczas spalania w silniku miesza się ono z precyzyjnie określoną ilością powietrza w najlepszym do tego momencie. W krajach, gdzie paliwo to jest stosowane, nie zanotowano żadnych problemów z jego eksploatacją. Shell zapewnia, że to całkowicie bezpieczny i zaawansowany technologicznie produkt.

W polskim oddziale Shella nie chcą zdradzać żadnych szczegółów dotyczących wdrożenia tego projektu w Polsce. Ale podobnie było też w innych krajach. Informacje o wprowadzeniu Fuel Save na rynek do ostatniej chwili były trzymane w tajemnicy. Dziś paliwo to święci triumfy w Holandii i Wielkiej Brytanii, gdzie zadebiutowało trzy lata temu. Od tego czasu Shell benzyny i olej napędowy Fuel Save wprowadził do oferty stacji w wybranych krajach Europy, Azji i Afryki. – Aktualnie jest oferowane już na 12 rynkach i konsekwentnie trafia na nowe – dodaje Marek Gawroński.

Niedawno pojawiło się na Słowacji, a na przełomie maja i czerwca Shell nowe oszczędne paliwo wprowadził w Czechach. Od dwóch tygodni jest ono dostępne na wszystkich stacjach koncernu w tym kraju. Fuel Save zastąpił dotychczas sprzedawaną tam standardową benzynę i diesel. Natomiast paliwa z wyższej półki V-Power pozostały w sprzedaży.

Według Jakuba Boguckiego wprowadzenie na rynek oszczędnego paliwa czy obniżenie cen to obecnie najlepsze sposoby na pozyskanie klientów.