Badanie to potwierdza problem, o którym w ubiegłym tygodniu pisał „DGP”. Wraz z rozwojem zakupów grupowych i coraz większą konkurencją na naszym rynku (działa tu już blisko 40 różnych serwisów) klienci coraz częściej spotykają się z ofertami sztucznie zawyżającymi wartość zniżki, wprowadzającymi w błąd czy wręcz niemożliwymi do zrealizowania, bo usługodawca przeliczył swoje siły i sprzedał więcej kuponów, niż może zrealizować usług. I jak mówią badania, 31 proc. pytanych miało problem z realizacją kuponu, 28 proc. jest niezadowolonych z usługi, a 21 proc. odczuło gorsze traktowanie jako klient zakupów grupowych.

Mimo tych negatywnych głosów ta forma zakupów nakręca sprzedaż – 63 proc. klientów skorzystało z usługi raz jeszcze, już bez rabatu, natomiast aż 95 proc. twierdziło, że choć raz polecili znajomym usługę lub produkt, które kupili dzięki serwisom grupowym.