Polkomtel zmienia strategię marketingową. Wiele marek operatora komórkowego zastąpi jedna. Firma deklaruje, że będzie bardziej dbała o dotychczasowych klientów sieci Plus.
Polkomtel zmienia strategię marketingową. Wiele marek operatora komórkowego zastąpi jedna. Firma deklaruje, że będzie bardziej dbała o dotychczasowych klientów sieci Plus.
Simplus, Mixplus, 36,6, Sami Swoi i iPlus – te marki operatora komórkowego Polkomtel będą znikać z rynku. Wszystkie usługi mają być sprzedawane pod jednym wspólnym logo – Plus. To główne założenie nowej strategii drugiego pod względem wielkości operatora na rynku, ogłoszonej tuż przed finalizacją sprzedaży firmy.
Dziś właściciele Polkomtelu – PKN Orlen, KGHM, PGE, Węglokoks i Vodafone – zdecydują, ilu oferentów dopuszczą do ścisłego finału. O spółkę rywalizują: biznesmen Zygmunt Solorz-Żak, szwedzka TeliaSonera, norweski Telenor w konsorcjum z Bain Capital i fundusz inwestycyjny Apax. Ich oferty są zbliżone, więc do finałowych rokowań mogą przejść wszyscy. Zdaniem analityków wartość transakcji wyniesie między 15 a 17 mld zł.
Jarosław Bauc, prezes Polkomtelu, podkreśla, że powodem wprowadzenia nowej strategii jest zmieniający się rynek. – Osiągnął stadium głębokiej dojrzałości. 75 proc. kontraktów to przedłużenia umów z dotychczasowymi klientami. Ich utrzymanie to główny wymóg rynku. A silna marka jest jednym ze sposobów, by to osiągnąć – mówi Jarosław Bauc.
Nowa strategia z hasłem „Plus. Daj o siebie zadbać” zakłada, że kilka dotychczasowych brandów w różnych segmentach usług zastąpi marka Plus. Ma to zwiększyć przywiązanie klienta i ułatwić poruszanie się w ofertach. – Światowym trendem na rynkach nasyconych jest naturalne przechodzenie na markę monolityczną, dlatego wszystkie dotychczasowe marki zostają zastąpione jedną – podkreśla Krzysztof Kilian, wiceprezes Polkomtelu.
Spółka przebudowuje już swoje punkty sprzedaży. Kolejnym krokiem mają być nowe taryfy, które pojawią się 13 maja. Wśród nich będą oferty nastawione na klientów korzystających z internetu w smartfonach. Za kilka miesięcy ma też wystartować nowy program lojalnościowy. Wszystko wsparte będzie kampanią reklamową z udziałem kabaretu Mumio.
Plus nie jest jedynym operatorem, który walczy o utrzymanie dotychczasowych klientów. Ten sam kierunek działania wskazują Maciej Witucki, prezes Grupy TP (do którego należy Orange), i Miroslav Rakowski, prezes PTC, operatora Ery.
Akcja Polkomtelu zbiega się z planowanym przez Polską Telefonię Cyfrową rebrandingiem Ery na globalny brand T. Spółka ma ogłosić szczegóły akcji 19 maja. Jej koszt może przekroczyć 100 mln zł. Krzysztof Kilian zapowiada, że koszt działań Polkomtelu będzie niższy, a nowa strategia pozwoli spółce obniżyć koszty marketingowe.
W I kw. Polkomtel zarobił na czysto 260 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 288 mln zł. Jarosław Bauc przyznał wczoraj, że EBITDA (zysk powiększony o amortyzację) był podobny do ubiegłorocznego, ale przychody lekko spadły.
Kilian zapowiedział też, że operator prowadzi rozmowy z dostawcami internetu stacjonarnego, by na ich sieci świadczyć usługi dostępu do internetu stacjonarnego swoim klientom.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama