iPad2, który w oficjalnej sprzedaży w Polsce pojawił się w ostatni piątek, rozszedł się na pniu. Nic dziwnego, skoro według nieoficjalnych danych sprowadzono zaledwie około 1,5 tysiąca egzemplarzy.

Zainteresowanie nowym tabletem Apple’a się nie zmniejsza. Potwierdza badanie Consumer Connection System przeprowadzone przez Aegis Media.  Według niego dziś iPady ma 0,2 proc. Polaków, czyli około 50 tysięcy osób. Podobnie ich liczbę szacuje Adam Hościło, dyrektor firmy Macoscope produkującej aplikacje na tablety. – W oficjalnej sprzedaży iPad jest w Polsce dopiero od grudnia. Wcześniej jednak kupowano go za granicą. Łącznie tablet Apple’a i inne tablety może mieć około 40 – 50 tysięcy Polaków – mówi Hościło. W porównaniu z 3,3 mln sprzedanych w ubiegłym roku laptopów i pecetów ta liczba nie jest imponująca. – To nadal drobny procent wszystkich użytkowników komputerów, ale za to przyrastający coraz szybciej – dodaje. Według firmy badawczej Ipsos w najbliższych 12 miesiącach chciałoby je nabyć około 120 tysięcy osób. Podobne szacunki przyniosło niedawne badanie GFK Polonia, która przewidywała sprzedaż tabletów w tym roku w granicach 100 tysięcy.

Dużo większych obrotów mogą się spodziewać sprzedawcy telewizorów. Nowy odtwarzacz w technologii HD/HD ready planuje zakupić 1,57 proc. Polaków, a ten z opcją 3D – 0,92 proc. Łącznie da to ponad 400 tysięcy nowych odbiorników.

Jednak największym hitem spośród nowoczesnych urządzeń stały się w ostatnim czasie smartfony. Dziś już co trzeci Polak ma taki telefon komórkowy. To więcej nawet niż liczba laptopów, z których korzysta co piąty. Popularyzacja smartfonów gwałtownie zmniejszyła jednak zainteresowanie odtwarzaczami mp3. Dziś ma je 2,8 proc. Polaków, a kupić planuje zaledwie 0,32 proc.

Wolno rośnie też zainteresowanie czytnikami e-booków takimi jak eClicto czy Kindle. Dziś ma je ledwie 0,1 proc. badanych Polaków. – Sprzedaliśmy około tysiąca egzemplarzy czytnika eClicto – przyznaje się nam Jarosław Ambroziak, prezes spółki Infover SA, która jest dystrybutorem tego czytnika. Według badania Consumer Connection System przeprowadzonego przez Aegis Media wielkiej dynamiki ten rynek nie zaobserwuje – czytniki w tym roku planuje kupić zaledwie 0,12 proc. Polaków.