Oznacza to przyspieszenie rozwoju tej firmy w Polsce. W zeszłym roku Metro Group uruchomiła u nas siedem marketów. W tym uwaga skupi się głównie na rozbudowie sieci Media Markt, Saturn i Makro Cash & Carry.

Placówki Reala będą modernizowane. Firma przyznaje, że w stosunku do tej sieci przewiduje różne opcje. Jedną z nich jest pozyskanie partnerów do współpracy, deklaruje Eckhard Cordes, prezes zarządu Metro AG.

Otwieranie sklepów to niejedyne plany niemieckiego inwestora. Firma przyznała, że w tym roku chce ruszyć ze sprzedażą przez internet. Do sieci online włączone zostaną nie tylko Media Markt i Saturn, jak deklarowano, ale też Real oraz Makro Cash & Carry. – Nie chcemy na razie ujawniać, w której sieci jako pierwszej będą możliwe zakupy przez internet – mówi Franz Muller, członek zarządu Grupy Metro.

Do inwestycji na polskim rynku koncern zachęcają bardzo dobre wyniki za 2010 r. Na świecie Metro Group zamknęła rok obrachunkowy zyskiem o 19,3 proc. wyższym niż w 2009 r. Wyniósł on 2,4 mld euro. Obrót zwiększył się o 2,6 proc. do 67,3 mld euro.

Polska ma spory udział w tym wyniku. Sprzedaż Metro Group sięgnęła tu 4,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 4,6 proc. W największym stopniu przyczyniła się do tego sieć Makro Cash & Carry, która zwiększyła sprzedaż o 7,6 proc. do 1,971 mld euro. Real poprawił obroty o 6,7 proc. do 1,4 mld euro. Tak dobre wyniki w Polsce to efekt programu restrukturyzacji. W 2010 r. zatrudnienie zmniejszyło się z 25,3 tys. do 23,9 tys. osób.