Pojawienie się iPada2, którego sprzedaż ruszy 25 marca o godz. 17, spowoduje, że tablety będą tanieć. Przygotowują się do tego wydawcy i twórcy aplikacji.
Pojawienie się iPada2, którego sprzedaż ruszy 25 marca o godz. 17, spowoduje, że tablety będą tanieć. Przygotowują się do tego wydawcy i twórcy aplikacji.
– Dziś tabletów w Polsce mamy około 40 – 50 tysięcy. Do końca tego roku dojdzie kolejne 100 tysięcy, a to daje już całkiem sporą grupę potencjalnych klientów aplikacji z gazetami, książkami czy grami – mówi Adam Hościło, dyrektor do spraw rozwoju biznesu z Macoscope, firmy, która specjalizuje się w opracowaniu aplikacji na produkty Apple’a.
Wprawdzie oficjalnego cennika iPada2 jeszcze nie ma, ale eksperci szacują, że jego najtańsza wersja 16 GB z dostępem do WiFi będzie kosztowała ok. 2200 zł, a najdroższa 64 GB z WiFi i 3G ok. 3500 zł.
– Jedno jest już pewne – nowa wersja spowodowała, że iPad1 zaczął tanieć i już można go kupić za blisko 1600 zł – mówi Hościło i tłumaczy, że tym samym staje się on znacznie bardziej dostępny cenowo dla polskiego klienta.
Premiera nowej wersji iPada, który w Stanach Zjednoczonych tylko w ciągu pierwszego weekendu rozszedł się w blisko milionie egzemplarzy, dobrze wróży naszemu rynkowi.
Na popularyzacje tabletów liczy wydawca tygodnika „Przekrój” i magazynu „Sukces”, który ze spadającą sprzedażą papierowych wydań chce walczyć nowoczesną aplikacją. „Nawigator Przekroju”, bo tak nazywa się nowy projekt opracowany przez Infor IT, ma łączyć w sobie dostęp do aktualnych numerów obu gazet, archiwum „Przekroju” od 1945 r., specjalne galerie rysunków m.in. Marka Raczkowskiego, a także dodatkowo filmy i seriale wyprodukowane przez Gremi, czyli firmę producencką Grzegorza Hajdarowicza, właściciela magazynów. Pojawi się w App Store 24 marca. – Wszystko w cenie 79 eurocentów, czyli tylko trzech złotych – mówi Artur Rumianek, redaktor naczelny „Przekroju” i „Sukcesu”.
Ale nie tylko wydawcy prasy przygotowują się na tablety. Właściwie nie ma tygodnia, by nie pojawiała się kolejna polska aplikacja na tablety zarówno Apple’a, jak i z oprogramowaniem Android. Kilka dni temu ruszyła bezpłatna mobilna aplikacja lokalizatora internetowego Zumi.pl na iPhone’y oraz iPady. Za jej pomocą użytkownicy mogą wygodnie szukać firm, instytucji i usług oraz korzystać z zasobów Zumi, takich jak kamerki drogowe, zdjęcia, wideo i dane KRS. W Apple Store dostępna jest też już aplikacja należącej do Polsatu telewizji internetowej Ipli, która oferuje swoim użytkownikom 18 tys. materiałów wideo oraz przez miesiąc bezpłatnie Polsat News oraz BiznesTV.
– Część naszych gier też będzie bezpłatna, jak choćby prosta logiczna gra „Literki”. Równolegle będzie też można wykupić abonament na stale dostarczane nowe wersje zagadek, np. krzyżówek – mówi Adam Czeczuk, prezes spółki Infor IT, która w kwietniu wypuści pierwsze gry na iPhone’a.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama