Tabletów nie ma w sklepach prowadzonych przez Apple, Target i Best Buy. Natomiast zamówienia składane za pośrednictwem portalu Apple gwarantują dostawy dopiero za miesiąc, wobec zaledwie tygodnia, kiedy zaczęła się jego sprzedaż – relacjonuje agencja Bloomberg

Według wstępnych szacunków popyt na iPady utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, chociaż konkurenci, jak na przykład Motorola Mobility Holdings weszli na rynek tabletów z własnymi propozycjami. W ciągu 24 godzin od kwietniowego debiutu Apple sprzedał ponad 300 tys, egzemplarzy pierwszej wersji swego tabletu. 

Firma Munster sądzi, że Apple najpewniej pobije swoje własne prognozy zakładające sprzedaż ponad 5,5 mln iPadów w tym kwartale, którym kończy się w tym miesiącu. Zdaniem Gene Munster z siedzibą w Minneapolis około 70 proc. klientów ankietowanych przez firmę kupuje iPada po raz pierwszy, co oznacza, że Apple zdecydowanie powiększa i rozszerza swoją bazę użytkowników.

Z kolei Trip Chowdhry, analityk Global Equities Research uważa, że Apple mógł sprzedać trzykrotnie więcej iPadów2 podczas swego debiutu w porównaniu z pierwszą wersją tabletu. W sklepach sieci Best Buy sondowanych przez Global Equities nowa wersja tabletu iPad2 znikła z półek w ciągu czterech minut. 

Cena nowego tabletu Apple waha się, w zależności od wyposażenia, do 499 dolarów do 829 dolarów. Według firmy badawczej IHS ISuppli materiały zużyte do produkcji iPada2 kosztują 326,60 dolarów.