Polski oddział międzynarodowego dystrybutora IT Asbis Enterprises włącza się do walki o rynek tabletów. Notowana na warszawskiej giełdzie firma wprowadza do sprzedaży na naszym rynku pięć modeli dotykowego multipada Prestigio. Firma podpisała już umowy z siecią Euro RTV/AGD oraz sklepem internetowym Merlin.pl.

– Negocjujemy kolejne. Zależy nam na jak najszerszej dystrybucji. Uważam, że polski rynek będzie dynamicznie rósł. W tym roku szacuję jego potencjał na sprzedaż 200 tys. sztuk – mówi „DGP” Marcin Harasim, prezes zarządu Asbis PL.

Konkurencyjna oferta

Klientów przyciągnąć ma cena konkurencyjna w stosunku do innych tego typu urządzeń na rynku. Najtańsze Prestigio ma kosztować 799 zł, najdroższe – 1599 zł. W tej cenie można kupić urządzenie o przekątnej 7 cali z najlepszymi parametrami i funkcjonalnościami, działające w oparciu o system Android 2.2. To dużo mniej, niż kosztują iPad2 (najtańszy ok. 2 tys. zł) czy Samsung Galaxy Tab.

– Cena jest jedną z barier rozwoju tego rynku. Ale nasza oferta jest bardzo konkurencyjna – uważa Harasim. Liczy, że tablety Prestigio staną się w tym roku prezentem komunijnym oraz że po wakacjach rodzice będą wyposażać w nie dzieci idące do szkoły. W każdym kupionym Prestigio za darmo wgrane będzie ponad 2 tys. książek, w tym wszystkie lektury szkolne.

W ubiegłym roku według szacunków GfK Polonia Retail and Technology w Polsce sprzedał nie więcej niż 10 tys. tabletów, głównie iPadów i Galaxy Tab. Maciej Piekarski z GfK Polonia powiedział „DGP”, że na ten rok firma szacuje, iż klienci kupią nawet 100 tys. tabletów.

Tablet od operatora

Do wzrostu przyczynią się urządzenia kolejnych producentów i spadek cen. Od dzisiaj (dwa tygodnie po premierze w USA) iPada2 zaczynają sprzedawać sieci MediaMarkt i Saturn. Spadają jednocześnie ceny pierwszej wersji tabletu Apple (najtańsza kosztuje 1599 zł). Lada moment sprzedaż swoich urządzeń rozpoczną w Polsce Acer i Asus. Samsung wprowadzi też drugą wersję Galaxy Tab. Producenci liczą, że do boomu na tablety przyczynią się operatorzy telekomunikacyjni. Już w drugim kwartale nowe urządzenia znajdą się w ofercie szykującej się do rebrandingu Ery.

Na telekomy liczy też Prestigio. Marcin Harasim dodaje jednak, że najpierw firma musi wprowadzić model działający w sieci 3G, co stanie się dopiero za kilka miesięcy.