Tak wynika z badania PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzonego na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska.

Do nowoczesnych Polaków należą: „Życiowi optymiści”, traktujący zakupy jako formę relaksu, „Eleganccy z klasą” – głównie kobiety sukcesu – oraz „Dynamiczni z kasą”, którymi są przede wszystkim mężczyźni korzystający z modnych sklepów, często robiący zakupy online.

Konto osobiste u osób prowadzących nowoczesny styl życia jest już standardem, a ponad połowa z nich aktywnie korzysta z kart płatniczych. 42 proc. „Dynamicznych z kasą” (do tej grupy należy co dziesiąty Polak) wykupuje ubezpieczenie na życie. Oni też najchętniej biorą kredyty i zakładają lokaty bankowe. Z pozostałych dwóch grup ubezpieczenie wybiera średnio co czwarta osoba. Oprócz tego 10 proc. „Życiowych optymistów” korzysta z lokat bankowych. Konsumenci o bardziej tradycyjnym podejściu do robienia zakupów najczęściej ograniczają się tylko do posiadania konta osobistego.