W lutym na polskim rynku sprzedano około 24 tys. nowych samochodów. Eksperci straszyli dilerów gigantycznymi spadkami sprzedaży w związku z zawieszeniem pełnego odpisu VAT od nowych aut z kratką i podwyżką podatku o 1 proc. Miało to doprowadzić nawet do 25-proc. spadku sprzedaży na początku roku.

Mocne marki

Tymczasem w pierwszych dwóch miesiącach roku lukę po kratce skutecznie wypełnili klienci indywidualni. Dzięki nim lepsze niż przed rokiem rezultaty mieli niemal wszyscy importerzy. Czeska Skoda, największy dystrybutor, sprzedała ponad 3 tys. samochodów – o 1000 więcej niż w zeszłym roku. Wyniki poprawiła cała czołówka: Opel, Fiat, Toyota. Zaszokowało Renault – wynik Francuzów był o ponad 30 proc. wyższy niż rok temu, a sprzedaż modeli Dacia wzrosła w tym czasie aż o 60 proc. Koncern sprzedał w lutym aż 2,5 tys. nowych aut.