Nowy iPad będzie cieńszy i lżejszy niż pierwszy model. Będzie posiadał przynajmniej jedną kamerą na froncie komputera, co umożliwi przeprowadzanie wideokonferencji, ale rozdzielczość ekranu będzie podobna, jak w pierwszym iPadzie. Tablet będzie także miał więcej pamięci oraz mocniejszy procesor graficzny.
Od czasu wprowadzenia iPada na rynek, Apple sprzedał już 14,8 mln tych urządzeń. W ostatnim kwartale sprzedaż tabletu wyniosła 4,6 mld dolarów, co stanowi 17 proc. wszystkich przychodów firmy.
Miłośnicy gadżetów Apple oczekują, że do debiutu nowego modelu dojdzie w ciągu kilku najbliższych miesięcy, a tablet zostanie zaoferowany w cenie zbliżonej do obecnej, ale jak na razie brak szczegółów w tej sprawie. Obecnie cena iPada waha się od 499 dolarów do 829 dolarów.
Chociaż iPad zdominował rynek tabletów, firma badawcza IHS iSuppli ocenia, że do 2013 roku udział przebojowego produktu Apple w tym rynku spadnie poniżej 50 proc. Nad swoimi tabletami pracują bowiem takie firmy jak południowokoreański Samsung Electronics, amerykańska Motorola i kanadyjski koncern Research In Motion. Ich wersje gadżetu będą posiadały takie możliwości, których nie ma IPad, jak na przykład wsparcie dla szybkiego internetu bezprzewodowego 4G.