Trójwymiarowy obraz szturmem zdobywa rynek

autor: Patrycja Otto15.10.2010, 03:00; Aktualizacja: 15.10.2010, 10:01

Dwukrotnie wzrosła sprzedaż nowoczesnych telewizorów i odtwarzaczy w ciągu kwartału. W tym samym czasie sprzęt pozwalający oglądać filmy w 3D staniał o 10 proc.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (10)

  • market(2010-10-15 06:29) Zgłoś naruszenie 00

    "...Popyt na nie jest tak duży, że sklepy obniżają ceny. Od czerwca telewizory staniały o 10 proc..." Jak jest duży popyt to ceny się podnosi!Czy ten artykuł jest formą reklamy telewizorów?

    Odpowiedz
  • sonko(2010-10-15 10:05) Zgłoś naruszenie 00

    też to zauważyłem! czy pojawiło się nowe prawo ekonomii. Obniżamy cenę gdy popyt rośnie? czy Pani Patrycja Otto może to wyjaśnić bliżej?

    Odpowiedz
  • Trochę za dużo tych nowinek.(2010-10-15 10:17) Zgłoś naruszenie 00

    W ciągu 3 lat mamy przejście od TV HD Ready za moment Ful HD, potem supercienkie LED Full HD, a teraz jw plus 3D. Dodatkowo internet, Skype i z 30 superdodatków.

    Odpowiedz
  • Ripmav(2010-10-15 10:31) Zgłoś naruszenie 00

    Do dwóch ignorantów przede mną - jak się nie umie stosować narzędzia to się go nie stosuje, jak się nie rozumie problemu to się publicznie nie wypowiada.

    Wyższy popyt może obniżać cenę w wielu wypadkach. Głównie sprowadza się to do wykorzystania rezerw w przedsiębiorstwie. Większy obrót pozwala zmniejszyć udział kosztów stałych w pojedynczym produkcie. Większy rynek pobudza także konsolidację, korzyści skali i bardziej nagradza restrukturyzacje i innowacyjność. Większy rynek pobudza konkurencję, bo więcej podmiotów może być zainteresowane uczestnictwem.

    W opisywanym przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia głównie z mniejszym jednostkowym kosztem obsługi importu owych telewizorów, zaostrzeniu się konkurencji, przyjęciem produktu do standardowego katalogu [na początku zawsze testuje się maksymalną marżę na małych partiach] oraz silniejsza pozycją negocjacyjną u producenta oraz niezwiązane z ilością sprzedawaną ale z czasem obniżanie ceny związane z tym, że nakłady na badania zdążyły się już [globalnie ] zwrócić.

    Odpowiedz
  • Ripmav Potocki(2010-10-15 10:38) Zgłoś naruszenie 00

    Jako ciekawostkę dorzucę też zupełnie inny rynek, na którym mamy do czynienia ze stałym, olbrzymim wzrostem popytu w Polsce i stałym znaczącym spadkiem cen - telekomunikację.

    Odpowiedz
  • heto(2010-10-15 11:09) Zgłoś naruszenie 00

    mam pytanko ; a gdzie programy tv nadawane w 3 d?.

    Odpowiedz
  • widz(2010-10-16 09:36) Zgłoś naruszenie 00

    nie to jest tak co lepiej sprzedac 100 telewizorow za 5.000 sztuka czy 100 po 4.500 sztuka ekonomicznie lepiej 100 po 4.500 w 500 zl zmiesci im sie klient sprzedarz wzrosnie juz o 20 procent i iak zarobi x zarobi y zarobi b zarobi t zariobi,,,m. jest to madre. te 10 p[rocent to jest 10 tele dodatkowo jasne.

    Odpowiedz
  • śruba(2010-10-16 20:05) Zgłoś naruszenie 00

    tewizory to może się sprzedają ale okulary juz nie bo drogie...

    Odpowiedz
  • obywatel(2010-10-16 21:23) Zgłoś naruszenie 00

    ...to jest tak jak z drukarkami atramentowymi...kup drukarkę za 49zł ale atrament do niej za 249zł...natomiast co do 3D...to niech najpierw upowszechni się i stanieje HD...kiedyś dość dawno przerabialiśmy już fotografie stereoskopową..i co ??? bardzo szybko umarło śmiercią naturalną..z 3D może być tak samo...rzekomy bum na 3D wielki "pic na wodę"...

    Odpowiedz
  • antyTV(2010-10-16 22:42) Zgłoś naruszenie 00

    Tylko po co to wszystko? Żeby oglądać głupawe seriale, filmy o biciu w mordę, bzdurne teleturnieje i show-y polegające na tym, że im kto większe głupstwo palnie, tym dostaje większe brawa, albo piski, bo teraz zamiast braw są piski publiczności. Jedna wielka bzdura i tyle. Telewizja zeszła na psy celując w najmniej wybredne gusta, żeby tylko wysoką oglądalnością przyciągnąć reklamodawców. Dlatego nie kręcą mnie wcale jakieś nowinki techniczne. Kiedyś TY była cz.-b. ale chciało się oglądać, bo było mnóstwo naprawdę wartościowych programów, a teraz przeważnie to stek bzdetów i tyle.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane