Na koniec lipca Poczta Polska obsługiwała ponad 100 klientów biznesowych. Część z nich wróciła od operatorów prywatnych.
To zasługa nowej, atrakcyjnej cenowo oferty Aglomeracja. Jej celem było przyciągnięcie klientów biznesowych, którzy zaczęli przenosić część swoich zleceń do prywatnych operatorów, takich jak InPost, PAF Operator Pocztowy czy PGP.
– Z nowej oferty Poczty Polskiej korzystają już prawie wszystkie firmy z sektora telekomunikacyjnego, wszystkie największe banki oraz firmy ubezpieczeniowe – mówi „DGP” Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.
Dodaje, że większość klientów to firmy z branży energetycznej, wydawnictwa, firmy windykacyjne i ochroniarskie, a także przedsiębiorstwa komunalne i wodociągowe. Konkurenci zarzucają Poczcie nieuczciwą konkurencję.
Rafał Brzoska, prezes InPost, podkreśla, że PP oferuje bardzo niskie ceny, rekompensując to pieniędzmi z publicznej dotacji. – To niezgodne z prawem – twierdzi.
Zwaracają uwagę, że Poczta Polska jest ciągle preferowana przez Skarb Państwa. W uprzywilejowanej sytuacji narodowy operator będzie jeszcze przez trzy lata.
Ministerstwo Infrastruktury przesłało właśnie założenia do ustawy o prawie pocztowym pod obrady Rady Ministrów. Odłoży ona liberalizację rynku usług pocztowych do 2013 roku.
Poczta niedawno przyjęła nową strategię, która ma przygotować przedsiębiorstwo do zwiększonej konkurencji. Zakłada ona redukcję etatów o 8 tys. Będzie także mniej placówek. Około 1,4 tys. oddziałów zostanie zlikwidowanych lub przekształconych w agencje. Wdrożenie nowej strategii ma przynieść Poczcie ogromne oszczędności, wynoszące 1,7 mld zł do 2015 roku.