Biura podróży w euforii – wracają dobre czasy dla turystyki. Klienci ruszyli na zakupy, wzrosty sprzedaży letnich wyjazdów sięgają nawet 40 proc. w porównaniu z okresem sprzed roku.

– Do końca lutego odnotowaliśmy 35 tys. rezerwacji na letni sezon. To oznacza, że już sprzedaliśmy ponad 30 proc. całej oferty – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Podobnym wynikiem chwali się Itaka, która na sezon letni przygotowała miejsca dla 310 tys. osób. Biuro również sprzedało już 30 proc. oferty.

– Dobrze wypadła także sprzedaż zimowa. Nabywców znalazło 50 tys. ofert – dodaje Piotr Henicz z Itaki.

Oznaki ożywienia na rynku odczuwają także portale turystyczne. Spółka Enovatis, do której należą EasyGo.pl i Wakacje.pl, do lutego wypracowała 33-proc. wzrost w sprzedaży.

– Ten trend się utrzymuje. Odnotowujemy 40-proc. wzrost sprzedaży – zaznacza Andrzej Glapiak z Enovatis.

Spółka spodziewa się, że jej roczny wynik sprzedaży będzie o 20 proc. wyższy od wypracowanego w 2009 roku.

Biura szacują, że cały rynek wyjazdów zagranicznych urośnie o 3–5 proc., co przy ubiegłorocznych spadkach na poziomie 14 proc. pokazuje duże odbicie.