Coraz więcej internautów korzysta z tradycyjnych mediów w sieci – głównie dzienników i magazynów. Powód? Oferta on-line jest bezpłatna.
Przez ostatnie dwa lata diametralnie zmieniła się w Polsce rola internetu. Nie jest on już tylko narzędziem do rozwiązywania problemów czy praktycznych zadań, jak zrobienie zakupów.
– Dziś internet coraz bardziej angażuje ludzi i jest dla nich formą rozrywki i spędzania wolnego czasu – tłumaczy Edyta Czarnota, dyrektor ds. badań domu mediowego Starcom MediaVest Group, komentując wyniki najnowszych badań Startrack przeprowadzonych przez jej firmę.
Analitycy przeprowadzili 2,4 tys. wywiadów. Pytali w nich o sposoby korzystania z poszczególnych mediów i miejsce, jakie zajmują one w życiu ankietowanych. Punktem odniesienia były wyniki takiego samego badania przeprowadzonego dwa lata wcześniej. Od tamtego czasu liczba internautów w Polsce zwiększyła się o 16 proc., a wśród wszystkich Polaków odsetek posiadających dostęp do sieci wynosi 57 proc.
Głównie – jak przyznawali badani – sieć służy dziś pogłębianiu informacji o swoim hobby, komunikowania się, odwiedzaniu serwisów społecznościowych, oglądaniu filmów oraz graniu, robieniu zakupów i, na końcu, zdobywaniu informacji. Jeszcze dwa lata temu internet był uzupełnieniem dla innych mediów. Około 43 proc. badanych jednocześnie oglądało TV lub czytało prasę czy słuchało radia. W tym roku odsetek ten spadł do 26 proc.
Wszystko dlatego, że internauci robią po prostu coraz więcej absorbujących rzeczy. Na przykład z 12 do 26 proc. wzrósł odsetek oglądających on-line filmy wideo.

Więcej: