Wysłać e-mail z załącznikiem, skorzystać z wyszukiwarki czy zamieścić komentarz na forum – to Polacy potrafią.
A przynajmniej co drugi. Jak wynika jednak z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego, na tym spektakularne sukcesy w rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego się kończą. 15 mln internautów z sieci korzysta głównie po to, by odebrać pocztę, poszukać informacji o produktach i towarach, porozmawiać na czacie lub forum dyskusyjnym. Blisko połowa raz na jakiś czas robi w sieci zakupy. Dwa miliony dzwoni przez internetowy telefon. A półtora miliona gra online oraz ściąga z sieci muzykę, filmy czy książki.
Bardziej zaawansowane zadania są już jednak dla większości polskich internautów czarną magią. Nie potrafią i nie chcą nauczyć się, jak tworzyć strony internetowe, pisać proste programy czy kompresować pliki. – Internet pozostaje zabawką lub co najwyżej narzędziem w pracy, a wciąż nie jest dla Polaków realną pomocą w codziennym życiu, w kontaktach z administracją czy narzędziem, dzięki któremu można zaoszczędzić czas i pieniądze – tłumaczą eksperci.
Pozostało
69%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama