Po kilku spektakularnych kampaniach promujących depozyty przyjdzie kolej na reklamowanie pożyczek. Kredyty gotówkowe jednak nie stanieją.
W ostatnich tygodniach obserwowaliśmy kilka kampanii zachęcających do zakładania lokat terminowych. Bank Millennium reklamował lokatę SuperProcent, Bank Zachodni WBK kusił loterią z dwumilionową nagrodą w tle, ING Bank w ogóle zachęca do oszczędzania. Depozyty urosły, ale teraz trzeba coś z nimi zrobić. Czy to zapowiedź kolejnych kampanii marketingowych, ale tym razem zachęcających do zaciągania kredytów gotówkowych?
Banki muszą udzielać więcej pożyczek, zwłaszcza dzisiaj, kiedy na rynku kredytów hipotecznych panuje stagnacja, a jedynym w miarę dobrze sprzedającym się produktem jest preferencyjny kredyt z dopłatą. By zachęcić do założenia lokaty, wystarczy podnieść oprocentowanie i głośno to komunikować. Z promowaniem kredytów gotówkowych może być znacznie trudniej.