statystyki

Nie zawsze podobny znak towarowy wprowadza konsumenta w błąd

03.11.2020, 18:00
Spór trafił do TSUE, który zgodził się z Sądem UE. TSUE podkreślił, że właściwy krąg odbiorców bez problemu dostrzeże różnicę między znakami Massi i Messi, opierając się na renomie, którą cieszy się właściciel znaku późniejszego, czyli słynny piłkarz.

Spór trafił do TSUE, który zgodził się z Sądem UE. TSUE podkreślił, że właściwy krąg odbiorców bez problemu dostrzeże różnicę między znakami Massi i Messi, opierając się na renomie, którą cieszy się właściciel znaku późniejszego, czyli słynny piłkarz.źródło: ShutterStock


TSUE uznał, że przy rozpatrywaniu prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd przez dany znak towarowy należy zwrócić uwagę na kryterium, które dotychczas nie miało znaczenia. Mianowicie trzeba zbadać, czy właściciel późniejszego znaku jest osobą rozpoznawalną - mówi Izabella Dudek-Urbanowicz rzecznik patentowy, prezes zarządu kancelarii patentowej Patpol.

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał niedawno przełomowy wyrok dotyczący badania prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd potencjalnych odbiorców towarów i usług oznaczonych podobnymi znakami. Jakie jest stanowisko TSUE w tej kwestii?

TSUE uznał, że przy rozpatrywaniu prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd przez dany znak towarowy należy zwrócić uwagę na kryterium, które dotychczas nie miało znaczenia. Mianowicie trzeba zbadać, czy właściciel późniejszego znaku jest osobą rozpoznawalną (wyrok z 19 września 2020 r., sygn akt C-449/18 P).

Sprawa dotyczy unijnego słowno-graficznego znaku Messi i przeszła całą tzw. ścieżkę sprzeciwową przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Przemysłowej (EUIPO). Właścicielem tego znaku jest słynny piłkarz Lionel Messi, który w 2011 r. złożył do EUIPO wniosek o jego rejestrację. Zgłoszony znak, oprócz stylizowanej litery M, składa się również z nazwiska Messi. Przeznaczony zaś został do oznaczenia odzieży, obuwia i sprzętu sportowego.


Pozostało 61% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane