statystyki

Firmy budowlane będą mogły łatwiej wykorzystywać sfrezowany asfalt

autor: Krzysztof Śmietana14.10.2020, 08:40; Aktualizacja: 14.10.2020, 08:42
Branża budowlana zwraca uwagę, że problem wykorzystania starych materiałów jest znacznie szerszy

Branża budowlana zwraca uwagę, że problem wykorzystania starych materiałów jest znacznie szerszyźródło: ShutterStock

Resort klimatu zgodzi się, by w czasie przebudowy dróg ponownie wykorzystać zużyty asfalt.

Branża budowlana osiągnęła właśnie częściowy sukces w wielomiesięcznej batalii o możliwość ponownego użycia materiałów pochodzących z demontażu czy rozbiórek. Ministerstwo Klimatu opublikowało projekt rozporządzenia, dzięki któremu asfalt z rozbieranej drogi, czyli fachowo mówiąc – destrukt asfaltowy, nie będzie uznawany jako odpad i nie będzie podlegał obowiązkowej utylizacji. To będzie wiązało się zaś ze sporymi oszczędnościami. Jak wyliczyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która także zaangażowała się w zmiany legislacyjne, w ciągu najbliższych kilku lat przebudowy najważniejszych tras będą mogły być tańsze o ok. 440 mln zł. Te wyliczenia dotyczą wyłącznie dróg krajowych, które stanowią tylko ok. 5 proc. sieci drogowej. Kolejne oszczędności będą dotyczyły inwestycji na drogach wojewódzkich, powiatowych czy gminnych.

Resort klimatu w projekcie rozporządzenia proponuje, by statusu odpadu pozbawić destrukt asfaltowy, który nie jest zanieczyszczony określonymi substancjami.


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane